Дубровицька міська рада
Рівненська область, Сарненський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Податкова інформує:

Перевірки роздрібної торгівлі електроніки та техніки: порушників оштрафовано на 228 млн гривень
 
З початку 2025 року ДПС було проведено понад 2 тис. перевірок роздрібної торгівлі технікою та електронікою, під час яких виявлено масштабні порушення. Про це в Telegram-каналі повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко.
За його словами, на порушників вже накладено понад 228 млн грн штрафів.
«Перевіряємо як великі мережі, так і онлайн-майданчики. Основні порушення – продаж товарів без фіскалізації чеків, обліку залишків товарів та документів, які підтверджують походження товару, використання спеціального програмного забезпечення, яке формує підроблені чеки», – зазначив Голова ДПС.
Під час більшості фактичних перевірок працівники ДПС здійснювали хронометраж господарських операцій. При цьому виторги на торгових об’єктах зростали в рази. 
Як розповів Руслан Кравченко, в одній невеликій відомій мережі електроніки ДПС розкрито схему з ухилення від сплати податків. 
Ця мережа вже тривалий час перебувала під пильною увагою податківців. Торік для ведення діяльності мережу подрібнили на ФОП. Податківці виявили 25 суб’єктів господарювання – платників єдиного податку 2 групи. У 2024 році вже було проведено 35 фактичних перевірок, накладено понад 300 тис. грн штрафів. За результатами досліджень матеріали передано до БЕБ. Відповідно до наявних даних, за зазначеними фактами БЕБ розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінальних правопорушень.
За оперативною інформацією у 2025 році ця мережа придбана власниками більшої мережі магазинів електроніки (до речі, нещодавно її також викрито на ухиленні від сплати податків). З травня 2025 року господарські об’єкти перереєстровуються на юридичну особу.
На сьогодні триває 14 фактичних перевірок. ДПС вже фіксує продаж товарів без чеків, обліку та документів. Мережа буде оштрафована. 
Крім того, у Києві виявили підприємця, який також продає електроніку без РРО/ПРРО у магазині техніки та через Інтернет-магазин без належного обліку товару. 
На Рівненщині в одному з магазинів відомої мережі також зафіксований продаж побутової техніки без належного обліку товару. 
«Але штрафи – це не основна мета. Завдання – максимально вивести ринок з тіні. Щоб всі його учасники працювали в рівних умовах та сплачували належні податки», – наголосив Руслан Кравченко.
 
Пресслужба Державної податкової служби України
Єдиний податок: малий бізнес Рівненщини спрямував до місцевих бюджетів понад 795 млн гривень
 
Протягом січня–травня 2025 року суб’єкти господарювання Рівненської області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів 795,2 млн гривень єдиного податку.
Як повідомляє Головне управління ДПС у Рівненській області, це на 20% або 132,4 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Найбільшу частину надходжень традиційно забезпечили фізичні особи – підприємці. Вони перерахували 635,3 млн гривень, що на 81,3 млн грн більше, ніж торік.
Також сплатили: 90,4 млн грн – юридичні особи (+11,8 млн грн); 69,5 млн грн – сільськогосподарські товаровиробники.
Єдиний податок є одним із найвагоміших джерел наповнення місцевих бюджетів, що дозволяє громадам фінансувати освіту, медицину, благоустрій та соціальні програми.
Нагадаємо, що для подання звітності «спрощенцями» діють нові форми декларацій:
ФОП: форма F0103407;
Юридичні особи: форма J/F0103309.
Зверніть увагу: нові форми містять окремий розділ для визначення зобов’язань з військового збору.
Подати звіт можна через Електронний кабінет платника, не виходячи з дому чи офісу.
 
 
Податки — основа життєздатності громад: чому важливо не накопичувати борги
 
Своєчасна сплата податків — це не лише обов’язок, передбачений законом, а й внесок кожного громадянина та підприємця у стабільність і розвиток своєї громади.
Саме з місцевих бюджетів фінансуються найважливіші для життя людей послуги: утримання дитячих садків і шкіл, освітлення вулиць, ремонт доріг, прибирання територій, соціальні програми тощо.
Втім, проблема податкового боргу залишається гострою. Станом на початок червня 2025 року податковий борг до місцевих бюджетів Рівненщини сягнув 404,9 млн гривень. З цієї суми 253,2 млн грн заборгували суб’єкти господарювання, ще 151,7 млн грн — фізичні особи.
На жаль, саме громадяни найчастіше несвоєчасно сплачують майнові податки — зокрема, податок на нерухомість або земельний. Хоча більшість з них мають невеликі борги — до 1000 гривень, у сукупності це створює суттєвий тягар для бюджетів громад.
Які наслідки має податковий борг? Це, зокрема:
  • нарахування штрафів та пені — навіть за невеликі суми,
  • обмеження у праві виїзду за кордон — боржникам можуть заборонити перетинати кордон України,
  • арешт майна або рахунків — податкові органи мають право звертатися до виконавчої служби для примусового стягнення,
  • погіршення кредитної історії, що впливає на можливість отримання кредиту чи іпотеки.
Аби запобігти подальшому зростанню боргу, податкова служба області активізувала роз’яснювальну роботу: інформує платників телефоном, під час особистих консультацій та в процесі надання адміністративних послуг. Також застосовуються всі передбачені законом заходи щодо стягнення заборгованості. Ці зусилля вже дають результат: лише за п’ять місяців поточного року до місцевих бюджетів Рівненщини надійшло 16,1 млн грн у рахунок погашення податкового боргу.
Нагадуємо: перевірити наявність податкової заборгованості можна онлайн — через Електронний кабінет платника податків на сайті ДПС чи скориставшись мобільним застосунком «Моя податкова».
Своєчасна сплата податків — це внесок у добробут власної громади та майбутнє України. Не залишайтеся осторонь!
 
Листування з податковою: швидко та зручно в електронному форматі
 
Сучасні технології дедалі активніше впроваджуються у податкову сферу. Один із доступних інструментів для бізнесу та громадян — електронне листування з органами ДПС через Електронний кабінет платника податків. Такий формат обміну документами не лише зменшує витрати часу, а й дозволяє зберігати всю переписку в одному місці.
Як перейти на електронне листування? Юридичні та фізичні особи можуть отримувати офіційні документи від податкової в електронному вигляді, після подання відповідної заяви через Електронний кабінет. Форма заяви затверджена Наказом Міністерства фінансів № 637.
Для юридичних осіб застосовується форма
J13916, для фізичних — форма F13916.
Щоб подати заяву, необхідно: увійти до приватної частини Електронного кабінету (
https://cabinet.tax.gov.ua); обрати меню «Введення звітності»;  створити заяву (адреса електронної пошти вказується вручну, а дані платника — заповнюються автоматично); підписати заяву електронним підписом і відправити до контролюючого органу.
Після обробки заяви органи ДПС надсилатимуть документи вам через Електронний кабінет, без дублювання у паперовій формі.
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області наголошують: перехід на електронний формат листування — це крок назустріч платнику. Він дозволяє скоротити час на отримання інформації, уникнути потреби відвідувати податкові органи, мати доступ до документів у будь-який зручний час.
Обираючи електронний формат взаємодії з податковою, ви користуєтесь сучасними сервісами, які спрощують комунікацію та роблять її прозорою і ефективною.
Заощаджуйте час — переходьте на електронне листування вже сьогодні!
 
 
ЗІР – зручний сервіс для вирішення податкових питань
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує платникам податків, що Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це інформаційний ресурс, створений у межах Електронного Уряду з доступом через будь-яку пошукову систему в інтернет-мережі, у зв'язку з чим є можливість його одночасного використання як платниками, так і працівниками структурних підрозділів ДПС та її територіальних органів, та сприяє отриманню уніфікованих відповідей у будь-який час та зручний спосіб.         
Розміщена в ЗІР База знань наповнюється інформацією, що містить загальну позицію ДПС із застосуванням норм податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій та не є податковою консультацією в розумінні глави 3 "Податкові консультації" Податкового кодексу України і не спричиняє правових наслідків, передбачених ст. 53 Кодексу. Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією у вигляді відповідей на запитання із понад 37 напрямів: ставками податків; глосаріями та довідниками; щоденною підбіркою відповідей на двадцять актуальних запитань; податковим календарем, який містить систематизовану інформацію про терміни сплати податків і зборів, платежів, подання звітності до органів ДПС; змінами в податковому законодавстві, з можливістю підписки на отримання таких змін на електронну адресу та інше.
Крім того, користувачі ЗІР мають можливість оцінити якість відповідей на запитання, що містяться y розділі «Запитання - відповіді з Бази знань», залишити коментар чи пропозицію до них, a проведений аналіз та опрацювання таких коментарів дозволяє забезпечувати надання якісних інформаційно-довідкових послуг.         
Користуйтеся сервісами податкової служби та заощаджуйте свій час!   
Податкові надходження до бюджетів громад Рівненщини перевищили 4,4 мільярди гривень
 
За перші п’ять місяців 2025 року бюджети територіальних громад Рівненської області отримали 4 мільярди 412  мільйонів гривень податкових надходжень.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року це на 757 млн грн більше.
«Зростання надходжень до місцевих бюджетів свідчить про стабільність податкової бази та відповідальну позицію платників. Це дозволяє громадам вчасно фінансувати важливі програми та послуги», — наголосив начальник ГУ ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко.
Основні джерела надходжень:
2,9 млрд грн — ПДФО (податок на доходи фізичних осіб), який традиційно формує основну частину місцевих бюджетів,
795 млн грн — єдиний податок від суб’єктів господарювання, які працюють за спрощеною системою,
332 млн грн — плата за землю (земельний податок та оренда державної та комунальної землі).
Податкова служба області висловлює вдячність усім платникам за відповідальність і податкову сумлінність. Кожна гривня, сплачена до місцевого бюджету, повертається у вигляді підтримки шкіл, лікарень, благоустрою та соціального забезпечення.
 
 
Оформлення трудових відносин: подбайте про легальне працевлаштування вже сьогодні
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує роботодавцям про важливість дотримання норм трудового законодавства, зокрема щодо оформлення трудових відносин. Це не лише правовий обов’язок, а й запорука соціальної захищеності працівників та прозорої діяльності роботодавців.
Відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України, роботодавець зобов’язаний до початку виконання працівником трудових обов’язків подати Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу або укладення гіг-контракту до контролюючого органу за місцем обліку.
Це положення є ключовим елементом правової процедури, який дозволяє забезпечити легальність працевлаштування, гарантії соціального захисту та контроль за дотриманням норм праці.
Звертаємо увагу, що 26 лютого 2025 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.02.2025 № 184, яка затвердила нову редакцію Повідомлення про прийняття працівника на роботу.
Важливим нововведенням стало запровадження графи 9 «Громадянство», яку обов’язково потрібно заповнювати при оформленні працівника. Це, насамперед, спрямовано на належний облік працевлаштованих іноземців, реєстрацію осіб без громадянства, які вступають у трудові відносини.
Подання повідомлення здійснюється в електронному вигляді через Електронний кабінет платника на сайті податкової служби. Для цього передбачені дві форми:
Форма J3001005 – для юридичних осіб;
Форма F3001005 – для фізичних осіб-підприємців.
Це забезпечує зручність подачі та зменшує адміністративне навантаження як на бізнес, так і на державу.
Контролюючі органи, відповідно до статті 80 Податкового кодексу України, проводять перевірки дотримання порядку оформлення трудових відносин, зокрема своєчасності подання відповідного повідомлення.
Наголошуємо: оформлення працівника згідно з чинним законодавством захищає права працівника – забезпечує право на лікарняні, відпустку, пенсійне забезпечення, створює правову визначеність – як для працівника, так і для роботодавця, та зміцнює економіку – сприяє детінізації ринку праці.
Дотримання трудового законодавства – це ознака відповідального бізнесу та цивілізованого ринку праці. Подбайте про легальне працевлаштування вже сьогодні!
 
 
 
Яким чином подається податкова декларація про майновий стан і доходи
 
Платник податків самостійно обирає спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація):
особисто або уповноваженою особою;
поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
В електронній формі податкову декларацію можна подати на сайті Державної податкової служби України в особистому електронному кабінеті платника.
Для зручності платників податків ДПС в особистому електронному кабінеті розміщено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», що надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації на підставі даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податку та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.
Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи»  дозволяє сформувати податкову декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку.
 
 
Сервіси для ФОП у мобільному застосунку «Моя податкова»
 
Сьогодні бути підприємцем означає не тільки вести власну справу, а й вміти оперативно працювати з податковими сервісами. Щоб спростити цей процес, Державна податкова служба України запустила безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова». І якщо ви — фізична особа-підприємець (ФОП), то цей застосунок стане вашим незамінним помічником.
Що доступно ФОП у «Моєму податковому»?
Мій ФОП у розділі «Мої дані». У цьому розділі ви знайдете актуальну інформацію про: державну реєстрацію вас як ФОП,  вибір спрощеної системи оподаткування (1–3 групи).
Це зручно, коли потрібно швидко перевірити свій статус або підготуватися до подання декларації.
У розділі «Послуги» ви зможете: сформувати та надіслати податкову декларацію в декілька кліків. Це особливо актуально для підприємців на 1–3 групах єдиного податку. Усе відбувається без паперів і черг — прямо зі смартфона.
У підрозділі «Стан розрахунків з бюджетом» ви можете: перевірити суми нарахувань; одразу здійснити сплату податків та ЄСВ; переконатись у відсутності заборгованостей.
Це дозволяє уникнути прострочень, пені та штрафів — адже все під контролем у режимі реального часу.
І саме тому «Моя податкова» створена, щоб економити ваш час, зменшити бюрократію та наблизити державні послуги до формату "у кілька дотиків".
Якщо ви ще не користувалися застосунком, саме час спробувати.
Завантажити його можна з
App Store або Google Play.
Цінуйте свій час та отримуйте податкові послуги у смартфоні!
Результат превентивних заходів ДПС для виводу з «тіні»: середньомісячний приріст активних РРО зріс втричі
 
За останніх три місяці сумлінні платники податків додатково зареєстрували близько 20 тисяч активних РРО/ПРРО. Середньомісячний приріст втричі більший, ніж у попередніх періодах. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко в Telegram-каналі
 Наразі в Україні загалом офіційно 981,8 тис. реєстраторів. 
«Активізація зумовлена превентивними та роз’яснювальними заходами податківців. Крім цього, сприяють «детінізації» зміни форми та змісту фіскального чека», – наголосив Руслан Кравченко. 
 Завдяки даним, що надходять до Системи обліку даних РРО, ДПС постійно отримує інформацію про тих, хто систематично отримує кошти за продані товари на свої рахунки, при цьому не проводить їх через касові апарати, та тих, у кого вони відсутні. 
Застосування РРО та ППРО в Україні має переваги для бізнесу, покупців та держави:
- економічна стабілізація,
- покращення податкових надходжень,
- зменшення ризиків ухилення від оподаткування,
- боротьба з тінню,
- прозорість фінансових операцій,
- захист прав споживачів,
- уникнення штрафів за порушення законодавства.
Звертаємо увагу покупців (споживачів), що на вебпорталі ДПС у розділі «Е-сервіси» функціонує сервіс «Пошук фіскального чека», що розміщений за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check. Він дозволяє здійснити пошук чека РРО/ПРРО, перевірити його справжність та припинити незаконну діяльність окремих торгівців.
Акцизний податок на Рівненщині: зростання надходжень і підтримка громад
 
Упродовж січня – квітня 2025 року суб’єкти господарювання Рівненщини сплатили 8,7 млн грн акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли  на 35 %, що в грошовому еквіваленті становить додатково 2,3 млн гривень.
Основну частину надходжень традиційно сформували виробники пива — 4,7 млн грн (54%). Також вагомий внесок забезпечили підприємства, що займаються переобладнанням транспортних засобів та виробництвом електричної енергії – вони сплатили  3,4 млн грн та 0,6 млн грн  відповідно.
Окрему частину акцизного податку формують надходження з роздрібного продажу. У січні–квітні до місцевих бюджетів Рівненщини надійшло 57,4 млн грн від реалізації підакцизних товарів у роздрібній торгівлі.
Фіскальний чек, який покупець отримує при купівлі підакцизного товару, — це не лише підтвердження покупки, а й гарантія того, що частина сплачених коштів піде на розвиток місцевої громади. Адже саме акциз з роздрібного продажу залишається у місцевому бюджеті й використовується для фінансування важливих потреб громад.
Навпаки, купівля нелегальної продукції — це ризик для здоров’я споживача та підтримка тіньової економіки. Якщо продавець не видав чек — це означає, що податок не було сплачено, а громада недоотримала кошти, які могла б використати на благо мешканців.
Акцизний податок є важливим джерелом стабільного фінансування державного й місцевих бюджетів. Саме тому варто пам’ятати: кожна легальна покупка з фіскальним чеком — це внесок у розвиток країни та підтримку важливих державних і соціальних програм.
 
 
 
Своєчасна сплата ЄСВ: обов’язок, що гарантує соціальний захист і уникнення штрафів
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує роботодавцям та громадянам: своєчасна сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) — це не лише юридичний обов’язок, а й запорука соціального захисту кожного працівника.
Станом на початок травня 2025 року більше 5 тисяч платників у регіоні мають заборгованість зі сплати ЄСВ. За перші чотири місяці року податковою службою вже сформовано 1835 вимог на загальну суму 113,1 млн гривень. У разі несплати цих сум протягом визначеного строку, вимоги передаються до Державної виконавчої служби для примусового стягнення.
Всього за  рахунок погашення заборгованості по єдиному внеску  за  січень-квітень 2025 року до бюджету надійшло 8,1 млн  гривень.
Нагадаємо, що єдиний внесок є основою пенсійного та соціального страхування. Саме на підставі даних про сплату ЄСВ формується страховий стаж, який впливає на право громадянина отримати: пенсію за віком, допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, інші види соціальних виплат.
Важливо: періоди, за які не сплачено ЄСВ, не враховуються до страхового стажу, а отже, працівник може втратити право на соціальні гарантії.
Порядок нарахування та сплати ЄСВ регламентується Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі – Закон № 2464) та Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Мінфіну від 20.04.2015 р.  № 449 (далі – Інструкція № 449). 
Зверніть увагу на ключові моменти:
  • Сплата ЄСВ є обов’язковою незалежно від фінансового стану платника.
  • У разі наявності одночасних зобов’язань перед іншими кредиторами — сплата ЄСВ здійснюється в першу чергу, крім виплати заробітної плати.
  • При заборгованості понад 10 грн надсилається вимога про сплату боргу, яка набуває статусу виконавчого документа.
  • За прострочення сплати нараховується штраф 20% та пеня 0,1% за кожен день прострочки.
  • Строк давності для стягнення штрафів та пені не застосовується.
  • При сплаті боргу необхідно правильно вказувати код платежу 140, згідно з наказом Мінфіну № 148 від 22.03.2023 року.
Інформацію щодо нарахувань та боргів зі сплати ЄСВ можна переглянути в «Електронному кабінеті платника» за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/, обравши розділ «Стан розрахунків з бюджетом».
Працівники мають право контролювати свій страховий стаж та впевнитися, що за них роботодавець сплачує внески. А відновлення прав на отримання повних пенсійних чи страхових виплат можливе лише після погашення боргу роботодавцем.
У теперішній складний час кожна гривня, сплачена до бюджету, працює на підтримку держави та наших захисників. Тож закликаємо всіх платників бути сумлінними і відповідальними!
 
 
 
«Моя податкова»: мобільний застосунок ДПС для зручної взаємодії з податковою
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує: мобільний застосунок «Моя податкова» доступний для завантаження на смартфони з операційними системами Android та iOS. Це сучасний, простий і зручний інструмент, який дозволяє громадянам отримувати електронні послуги податкової служби та сплачувати податки через інтегровані платіжні системи.
Основні можливості застосунку:
  • Розділ «Мої дані».
У цьому розділі користувач може оперативно перевірити: свою адресу реєстрації та фактичне місце проживання; зареєстровані обʼєкти оподаткування; повідомлення-рішення (ППР) про необхідність сплати податкового зобов’язання; стан розрахунків з бюджетом.
  • Розділ «Послуги».
Тут доступні ключові електронні сервіси: направлення запиту на отримання даних про суми виплачених доходів; подання декларації про майновий стан і доходи, зокрема для отримання податкової знижки.
  • Розділ «Повідомлення».
Цей розділ забезпечує доступ до важливої інформації: квитанції та повідомлення; відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи та утримані податки; дані про джерела доходів, утримані податки та військовий збір; офіційні листи від контролюючих органів.
Зверніть увагу, що застосунок постійно вдосконалюється та доповнюється новими функціями відповідно до запитів платників податків. Це робить «Мою податкову» ще більш зручною та ефективною для щоденної податкової взаємодії.
Завантажити застосунок можна у: Google Play або App Store.
Застосунок «Моя податкова» — ваш особистий  помічник у світі податків!
 
 
Земельний податок: що робити після отримання податкового повідомленняішення
 
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, яким відповідно до законодавства надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, земельні частки (паї), які перебувають у власності, та земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування (ст.cт. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, далі – ПКУ).
Щороку податкова служба надсилає громадянам податкові повідомлення-рішення (ППР) щодо сплати земельного податку. Такий документ є обов’язковим до виконання, разом з тим необхідно звернути увагу на наступне.
Відповідно до пункту 286.5 статті 286 ПКУ, повідомлення про нарахування земельного податку надсилається до 1 липня кожного року. Коли ви отримали податкове повідомлення, перевірте:
1. Особисті дані: реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) та податкову адресу — має збігатися з вашою зареєстрованою адресою.
2. Інформацію про ділянку: податковий період (рік, за який нараховано податок); адресу земельної ділянки; цільове призначення ділянки (наприклад, для житлової забудови);
кадастровий номер (за наявності); площу; нормативну грошову оцінку (в гривнях за гектар); період перебування у власності; податкову ставку, яку встановлює місцева рада.
Якщо знайшли неточність у ППР, наприклад, неправильно вказано площу чи
ви вже продали ділянку, то необхідно звернутися до податкової за місцем розташування ділянки для проведення звірки та перерахунку податку.
Для цього потрібно написати заяву у довільній формі, додати документи, що підтверджують зміни (наприклад:  договір купівлі-продажу; державний акт на право власності; витяг з Держгеокадастру). І чим раніше звернетесь — тим швидше буде відкориговано суму.
Якщо дані у повідомленні вірні, то вам потрібно сплатити земельний податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення.
При цьому не варто зволікати — прострочення платежу може призвести до штрафів та нарахування пені.
У випадку не надходження ППР по оплаті за землю у терміни визначені ПКУ необхідно звернутися до контролюючого органу з документами, які підтверджують право власності (користування) земельною ділянкою.
Пам’ятайте, що сплата земельного податку — це важливий обов’язок громадян, адже ці кошти напряму поповнюють місцеві бюджети. Завдяки ним громади мають змогу утримувати дороги, освітлення, школи, лікарні та реалізовувати інші важливі проєкти. Регулярна сплата податку — це внесок кожного у розвиток свого населеного пункту.
 
 
ПРРО — сучасне рішення для малого бізнесу: зручно і безкоштовно
 
Сфера торгівлі та надання послуг в Україні дедалі активніше переходить на цифрові рішення. Одним із таких є використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО), зокрема програмних РРО (ПРРО), які стали справжнім проривом для малого бізнесу.
Що таке ПРРО? ПРРО (програмний реєстратор розрахункових операцій) — це програмне рішення, яке виконує функції касового апарата, але без громіздкого обладнання. Його можна встановити на смартфон, планшет, комп’ютер чи інший пристрій з доступом до інтернету.
Чому саме ПРРО — оптимальний вибір для малого бізнесу?
 1. Мобільність і простота
Підприємець може працювати в будь-якому місці, маючи лише гаджет з підключенням до інтернету. ПРРО ідеально підходить для кур'єрів, майстрів, мобільних точок продажу та фрилансерів.
 2. Безкоштовно
ДПС України надала безкоштовне програмне забезпечення, яке доступне для завантаження  на порталі ДПС: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/
 3. Легалізація бізнесу без зайвих витрат
Програмне РРО дозволяє дотримуватись вимог законодавства без необхідності купувати дорогі апаратні каси або укладати контракти з обслуговуючими центрами.
 4. Повний захист
Кожна операція фіксується в системі, формуються розрахункові документи, які відповідають нормам законодавства. Це захищає як продавця, так і покупця.
Нагадаємо, що використання РРО/ПРРО є обов’язковим для більшості суб’єктів господарювання, окрім: ФОП- платників єдиного податку першої групи, які здійснюють розрахунки на ринку; суб’єктів, що не проводять розрахункові операції з покупцями (тобто без готівки чи картки). Усім іншим варто вчасно зареєструвати РРО або ПРРО, аби уникнути штрафів і працювати відкрито.
Як скористатися безоплатним «ПРРО ДПС»? Перейдіть за посиланням:  https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.  Завантажте застосунок для: Android,  iOS, Windows або використовуйте web-версію. Пройдіть просту реєстрацію та почніть працювати онлайн уже сьогодні.
ПРРО — це не лише про дотримання закону. Це про гнучкість, економію і цифрову трансформацію бізнесу. Не відкладайте — приєднуйтесь до тисяч підприємців, які вже використовують сучасні інструменти для прозорої роботи.
Продаєте — реєструйте! Приймаєте оплату — видавайте чек! З ПРРО це легко, як ніколи.
Податківці Рівненщини  забезпечують доступ до публічної інформації
 
Забезпечення прозорості діяльності органів державної влади — один із ключових принципів демократичного суспільства. Головне управління ДПС у Рівненській області послідовно реалізує право громадян на доступ до публічної інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI .
За чотири місяці  2025 року  до податкової служби Рівненщини надійшло 50 запитів на публічну інформацію, які були подані поштою або електронною поштою. Відповіді на всі запити було надано у встановлені законодавством строки.
Зокрема, у  квітні поточного року на адресу Головного управління надійшло 14 запитів. Найбільш запитуваною була інформація про сплату податків, реєстрацію платників, діяльність територіального органу, а також надання копій документів та даних з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Це свідчить про підвищений інтерес громадян до діяльності контролюючих органів і прагнення отримувати офіційні дані напряму.
Аналіз категорій запитувачів показує, що найбільше звернень надійшло від фізичних осіб — 64%, від юридичних осіб — 34%, а ще 2% надійшло від громадських об’єднань. Така структура запитів свідчить про широку зацікавленість у доступі до інформації з боку як бізнесу, так і окремих громадян.
За результатами розгляду усіх надісланих запитів: 34 (68%) були задоволені в повному обсязі, 2 запити (4%) переслані належним розпорядникам, а в 9 випадках (18%) надано обґрунтовану відмову відповідно до чинного законодавства.
Податкова служба Рівненщини підкреслює свою відкритість для громадськості й закликає надалі користуватися правом на доступ до публічної інформації.
Більше про доступ до публічної інформації – за посиланням: https://rv.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-info/ .
 
 
 
 
Не дайте податковому боргу застати вас зненацька: чому важливо слідкувати за нарахуванням податків на нерухомість
 
Сучасні українці досить часто стикаються з операціями, пов’язаними з нерухомим майном — купівля квартири, продаж дачі, введення в експлуатацію новозбудованого будинку. У всій цій метушні з документами, угодами та ремонтом багато хто зовсім забуває про одне важливе зобов’язання: сплату податку на нерухоме майно.
І ось минає рік-два, приходить нова купівля чи продаж, і раптом — сюрприз: податковий борг, пеня, штраф, заблоковані рахунки або неможливість укласти нові угоди. А найпоширеніше питання, яке чує податкова служба в таких випадках: «А чому мене ніхто не попередив?»
Тож нагадаємо хто має платити податок на нерухомість – це власники житлової та нежитлової нерухомості — фізичні та юридичні особи.
Законодавство передбачає певні пільги (наприклад, за одну квартиру до 60 м² податок не сплачується), але якщо у вас кілька об'єктів, великі площі чи комерційне призначення — податок нараховується. Навіть якщо ви вперше стали власником майна, з наступного року вам вже може нараховуватись зобов’язання.
Чому виникають борги?
Можливо ви не отримали податкове повідомлення через зміну місця проживання або неуважність до поштових сповіщень.
Податкова може не знати про зміни у ваших особистих даних, бо ви її про це не повідомили (не подали заяву за формою 5-ДР)..
Ви не користуєтесь електронними сервісами і просто не бачите нарахування.
Ігноруєте зміни у законодавстві, а тим часом борги зростають.
Як діяти, щоб не накопичити борг?
Сьогодні Державна податкова служба пропонує зручні цифрові інструменти, які допоможуть вам залишатися в курсі своїх зобов’язань:
Це головний сервіс, де ви бачите свої податки, нарахування, історію платежів і можете подати запити.
  • Мобільний застосунок "Моя податкова".
Це інноваційний мобільний додаток, який перетворює контроль над податками на просту справу. З ним ви можете: миттєво переглядати нараховані податки і стан рахунку; отримувати push-сповіщення про нові повідомлення або зміни; подавати звернення або заяви до податкової прямо зі смартфона; перевіряти борги та сплачувати податки онлайн. Застосунок доступний у Google Play та App Store. Просто введіть у пошуку "Моя податкова" та завантажте.
Чому це важливо?
Податковий борг — це не просто технічна помилка. Це: обмеження прав власника (продаж, дарування, спадщина можуть бути ускладнені), зіпсована кредитна історія, штрафи і пеня, які накопичуються з часом.
Сплата податків — це частина культури володіння нерухомістю. І сьогодні держава зробила все, щоб вам було зручно, швидко і зрозуміло. Ви самі можете керувати ситуацією — достатньо кількох кліків у смартфоні.
Поділіться цією інформацією з близькими. Можливо, саме зараз у когось із них накопичується борг — непомітно, але невблаганно.
Не чекайте, краще вже сьогодні відкрийте "Мою податкову", перевірте свій статус і зробіть це корисною звичкою.
 
 
 
Запитували-відповідаємо: чи необхідно подавати декларацію фізичній особі, яка отримала  свідоцтво на право спадщини на нерухоме майно від спадкодавця – рідної тітки?
 
Відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України (далі -  Кодекс) об'єкти спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення, підлягають оподаткуванню.
Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів  (п.п. 168.2.1. п. 168.2 ст. 168 Кодексу).
Отже, в даному випадку платник податку повинен подати податкову декларацію за наслідками року, у якому було отримано спадщину (якщо отримано у 2025 році, то декларація подається до 1 травня 2026 року).
Зверніть увагу, що відповідно до п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
 
Туристичний збір на Рівненщині: понад мільйон гривень до місцевих бюджетів за чотири місяці
 
За даними Головного управління ДПС у Рівненській області, за січень–квітень 2025 року платники податків сплатили до місцевих бюджетів  1,2 млн грн туристичного збору. Це на 50% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Переважну частину надходжень забезпечили  юридичні особи –  620,4 тис грн, відповідно фізичні особи-підприємці  сплатили 617,5 тис гривень.
Нагадаємо, що ці кошти спрямовуються до місцевих бюджетів — тобто залишаються в громадах, підтримуючи інфраструктуру, культуру, туризм і благоустрій.
Туристичний збір запроваджується на підставі рішення місцевої ради — саме вона встановлює правила, ставку та порядок його сплати. Ставка збору розраховується за кожну добу проживання туриста в готелі, хостелі, садибі чи іншому закладі розміщення.
Ставки збору: до 0,5% від мінімальної зарплати – для внутрішнього туризму; до 5%для в’їзного туризму. Ставки діють на 1 особу за 1 добу, і залежать від мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року.
Платники — це особи, які користуються тимчасовим розміщенням (тобто туристи). Але безпосередньо сплачується збір через податкових агентів — це власники готелів, хостелів, квартир, садиб та інших закладів, що надають житло.
Туристичний збір — це невелика, але важлива складова доходів громад, які активно розвивають туризм.
Податківці Рівненщини закликають представників туристичного бізнесу відповідально підходити до виконання податкових зобов’язань, а громадян — з розумінням ставитися до туристичного збору, адже він працює на розвиток саме тих місць, куди ми з вами подорожуємо.
 
 
Як перевірити податковий борг та уникнути штрафів: що потрібно знати платникам податків
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує: кожен платник податків має право та обов’язок знати про стан своїх розрахунків із бюджетом. Це важливо, адже навіть невелика заборгованість може з часом призвести до штрафних санкцій.
Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається лише тоді, коли сума боргу перевищує 180 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що на сьогодні становить 3060 гривень.
Якщо податковий борг менший за цю суму — вимога не надсилається, а заходи примусового стягнення (зокрема, податкова застава) не застосовуються.
Тож платники з боргом до 3060 грн можуть не знати про його існування, оскільки не отримують повідомлення. Тим часом борг може збільшуватись за рахунок нарахованої пені та штрафів за несвоєчасну сплату.
Якщо ж борг перевищить 3060 грн, запускається стандартна процедура його стягнення. Відлік строку давності для примусового стягнення починається саме з цього моменту.
Як перевірити податковий борг? Щоб уникнути несподіваних проблем, закликаємо платників податків самостійно контролювати наявність або відсутність податкового боргу. Це можна зробити кількома зручними способами:
1. Електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua). Доступний після електронної ідентифікації (електронний підпис, Дія Підпис, Mobile ID, BankID тощо).
У розділі «Стан розрахунків з бюджетом» відображається повна інформація про податкові зобов’язання, борги, пеню, реквізити для сплати тощо.
У розділі «Вхідні документи» можна отримувати повідомлення про нові зобов’язання чи борг.
2. Мобільний застосунок «Моя податкова».
У вкладці «Послуги» → «Переглянути стан розрахунків з бюджетом» — актуальна інформація про борг.
У розділі «Мої дані» також доступні відомості про узгоджене податкове зобов’язання.
Оплатити борг можна прямо з додатку через QR-код або одну з платіжних систем.
3. Чат-бот InfoTAX.
У месенджерах можна отримувати повідомлення про наявний податковий борг.
Додатково доступна інша інформація щодо податків платника.
4. Письмовий запит.
За потреби інформацію про стан розрахунків із бюджетом можна отримати і через письмовий запит до податкових органів.
Тож, щоб не мати справ із штрафами чи іншими примусовими заходами стягнення, регулярно перевіряйте інформацію про свої податкові зобов’язання, навіть якщо сума боргу здається незначною. Це дозволить уникнути неприємних сюрпризів і вчасно врегулювати всі питання з податковою.
 
 
 
Платникам податків: як отримувати документи від податкової онлайн через Електронний кабінет
 
Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу платників податків на можливість отримувати офіційну податкову кореспонденцію в електронному форматі — швидко, зручно і без зайвого паперу.
Для цього необхідно подати «Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет» за формою J/F1391602.
Заява подається в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету, у розділі «Введення звітності».
Чому це важливо? Насамперед - оперативність: документи надходять миттєво — без затримок поштою або потреби особистих візитів до податкової. Крім того, це зручно:  вся податкова кореспонденція зберігається у вашому Електронному кабінеті — в одному місці.
А ще - безпечно: офіційна переписка захищена електронним цифровим підписом та прозоро: можна оперативно реагувати на запити та повідомлення від податкової служби.
Як подати заяву?
  • Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету платника.
  • Перейдіть у розділ «Введення звітності».
  • Оберіть форму J1391602 (для юросіб) або F1391602 (для фізосіб-підприємців).
  • Заповніть заяву і надішліть її до контролюючого органу за місцем обліку.
Перехід на електронну взаємодію з податковою службою — це не просто зручність, а ще й крок до більш прозорого та ефективного податкового адміністрування.
Якщо маєте запитання щодо заповнення форми або користування Електронним кабінетом — звертайтеся до Центрів обслуговування платників. Завжди раді допомогти!
 
 
 
Хто має право на пільги зі сплати земельного податку: пояснюють податківці
 
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує фізичним особам про можливість користування пільгами щодо сплати земельного податку, передбаченими статтею 281 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 281.1 ст. 281 ПКУ, звільняються від сплати земельного податку наступні категорії громадян:
  • особи з інвалідністю І та ІІ групи,
  • пенсіонери за віком,
  • фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,
  • ветерани війни та прирівняні до них особи (відповідно до Закону України №3551-XII),
  • особи, постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Пільги застосовуються лише в межах граничних норм площі земельних ділянок:
для особистого селянського господарства — до 2 га;
присадибна ділянка: у селах — до 0,25 га, у селищах — до 0,15 га, у містах — до 0,10 га;
для садівництва — до 0,12 га; 
для дачного будівництва — до 0,10 га;
для індивідуального гаража — до 0,01 га
Що робити, якщо у власності кілька ділянок одного виду?
Якщо фізична особа має кілька земельних ділянок одного виду використання, сумарна площа яких перевищує граничні норми, вона повинна до 1 травня подати заяву у довільній формі до податкового органу, вказавши, до яких саме ділянок буде застосовуватись пільга.
Пільга діє з того звітного періоду, коли подано заяву, і до початку місяця, наступного за поданням нової заяви. Якщо заява подана після 1 травня, пільга почне діяти з наступного податкового року.
Якщо право власності на землю або право на пільгу виникло протягом року, фізична особа повинна: подати заяву протягом 30 календарних днів;  податкова пільга застосовується з дати набуття права, якщо дотримано строк;  у разі прострочення — пільга діє з наступного року.
Крім того, за п. 281.3 ПКУ, не сплачують земельний податок також власники земельних ділянок/паїв, які передали свою землю в оренду платнику єдиного податку 4 групи — на весь період дії такого договору.
Не забудьте: якщо маєте право на пільгу — скористайтесь нею вчасно!
Для консультацій звертайтесь до Центрів обслуговування платників або ознайомтесь з інформацією на вебпорталі ДПС: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/plata-za-zemlyu/fizichni-osobi/.
 
   
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Податківці Рівненщини  забезпечують доступ до публічної інформації
 
Забезпечення прозорості діяльності органів державної влади — один із ключових принципів демократичного суспільства. Головне управління ДПС у Рівненській області послідовно реалізує право громадян на доступ до публічної інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI .
За чотири місяці  2025 року  до податкової служби Рівненщини надійшло 50 запитів на публічну інформацію, які були подані поштою або електронною поштою. Відповіді на всі запити було надано у встановлені законодавством строки.
Зокрема, у  квітні поточного року на адресу Головного управління надійшло 14 запитів. Найбільш запитуваною була інформація про сплату податків, реєстрацію платників, діяльність територіального органу, а також надання копій документів та даних з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Це свідчить про підвищений інтерес громадян до діяльності контролюючих органів і прагнення отримувати офіційні дані напряму.
Аналіз категорій запитувачів показує, що найбільше звернень надійшло від фізичних осіб — 64%, від юридичних осіб — 34%, а ще 2% надійшло від громадських об’єднань. Така структура запитів свідчить про широку зацікавленість у доступі до інформації з боку як бізнесу, так і окремих громадян.
За результатами розгляду усіх надісланих запитів: 34 (68%) були задоволені в повному обсязі, 2 запити (4%) переслані належним розпорядникам, а в 9 випадках (18%) надано обґрунтовану відмову відповідно до чинного законодавства.
Податкова служба Рівненщини підкреслює свою відкритість для громадськості й закликає надалі користуватися правом на доступ до публічної інформації.
Більше про доступ до публічної інформації – за посиланням: https://rv.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-info/ .
 
 
 
 
Не дайте податковому боргу застати вас зненацька: чому важливо слідкувати за нарахуванням податків на нерухомість
 
Сучасні українці досить часто стикаються з операціями, пов’язаними з нерухомим майном — купівля квартири, продаж дачі, введення в експлуатацію новозбудованого будинку. У всій цій метушні з документами, угодами та ремонтом багато хто зовсім забуває про одне важливе зобов’язання: сплату податку на нерухоме майно.
І ось минає рік-два, приходить нова купівля чи продаж, і раптом — сюрприз: податковий борг, пеня, штраф, заблоковані рахунки або неможливість укласти нові угоди. А найпоширеніше питання, яке чує податкова служба в таких випадках: «А чому мене ніхто не попередив?»
Тож нагадаємо хто має платити податок на нерухомість – це власники житлової та нежитлової нерухомості — фізичні та юридичні особи.
Законодавство передбачає певні пільги (наприклад, за одну квартиру до 60 м² податок не сплачується), але якщо у вас кілька об'єктів, великі площі чи комерційне призначення — податок нараховується. Навіть якщо ви вперше стали власником майна, з наступного року вам вже може нараховуватись зобов’язання.
Чому виникають борги?
Можливо ви не отримали податкове повідомлення через зміну місця проживання або неуважність до поштових сповіщень.
Податкова може не знати про зміни у ваших особистих даних, бо ви її про це не повідомили (не подали заяву за формою 5-ДР)..
Ви не користуєтесь електронними сервісами і просто не бачите нарахування.
Ігноруєте зміни у законодавстві, а тим часом борги зростають.
Як діяти, щоб не накопичити борг?
Сьогодні Державна податкова служба пропонує зручні цифрові інструменти, які допоможуть вам залишатися в курсі своїх зобов’язань:
Це головний сервіс, де ви бачите свої податки, нарахування, історію платежів і можете подати запити.
  • Мобільний застосунок "Моя податкова".
Це інноваційний мобільний додаток, який перетворює контроль над податками на просту справу. З ним ви можете: миттєво переглядати нараховані податки і стан рахунку; отримувати push-сповіщення про нові повідомлення або зміни; подавати звернення або заяви до податкової прямо зі смартфона; перевіряти борги та сплачувати податки онлайн. Застосунок доступний у Google Play та App Store. Просто введіть у пошуку "Моя податкова" та завантажте.
Чому це важливо?
Податковий борг — це не просто технічна помилка. Це: обмеження прав власника (продаж, дарування, спадщина можуть бути ускладнені), зіпсована кредитна історія, штрафи і пеня, які накопичуються з часом.
Сплата податків — це частина культури володіння нерухомістю. І сьогодні держава зробила все, щоб вам було зручно, швидко і зрозуміло. Ви самі можете керувати ситуацією — достатньо кількох кліків у смартфоні.
Поділіться цією інформацією з близькими. Можливо, саме зараз у когось із них накопичується борг — непомітно, але невблаганно.
Не чекайте, краще вже сьогодні відкрийте "Мою податкову", перевірте свій статус і зробіть це корисною звичкою.
 
 
 
Запитували-відповідаємо: чи необхідно подавати декларацію фізичній особі, яка отримала  свідоцтво на право спадщини на нерухоме майно від спадкодавця – рідної тітки?
 
Відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України (далі -  Кодекс) об'єкти спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення, підлягають оподаткуванню.
Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів  (п.п. 168.2.1. п. 168.2 ст. 168 Кодексу).
Отже, в даному випадку платник податку повинен подати податкову декларацію за наслідками року, у якому було отримано спадщину (якщо отримано у 2025 році, то декларація подається до 1 травня 2026 року).
Зверніть увагу, що відповідно до п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Підприємства Рівненщини збільшили сплату податку на прибуток — 481 мільйон гривень на потреби держави та громад
 
  За перші чотири місяці 2025 року компанії та організації Рівненської області суттєво наростили внески до бюджетів усіх рівнів. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко, суб’єктами господарювання сплачено 480,6 млн грн податку на прибуток, що на 59,8 млн грн перевищує показники аналогічного періоду минулого року. Темпи приросту сплати цього податку становлять 14% у порівнянні з минулим роком, що є свідченням ефективної роботи платників навіть попри виклики воєнного часу.
З отриманих 480,6 млн грн: 430,1 млн грн надійшло до державного бюджету і 50,5 млн грн — до місцевих бюджетів області. Такі надходження є вагомою підтримкою соціальної сфери, життєво важливих проєктів у громадах та інфраструктурного розвитку, особливо у складний для країни період.
Нагадуємо: ставка податку на прибуток підприємств в Україні становить 18%. Детальний порядок його обчислення та сплати визначений у статті 137 Податкового кодексу України.
Ознайомитись із роз’ясненнями та навчальними матеріалами з цього питання можна за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-pributok-pidpriemstv.
 
 
 
Бізнес Рівненщини обирає ПРРО: у січні-квітні 2025 року зареєстровано 1937 програмних РРО
 
На Рівненщині підприємці активно переходять на програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО). І цифри говорять самі за себе: із 24113 касових пристроїв, зареєстрованих в області, 16839 — це саме ПРРО. Зокрема, лише у січні–квітні 2025 року зареєстровано 1937 нових програмних РРО, що суттєво переважає кількість традиційних апаратних кас.
Чому ПРРО — вибір бізнесу? Насамперед, це - мобільність — працює на смартфоні, планшеті чи комп’ютері. Крім того - безкоштовно — офіційне рішення "ПРРО ДПС" без абонплат. А ще - простота — легка реєстрація, інтуїтивний інтерфейс, автоматичне формування чеків і передача даних до податкової.
Нагадаємо, що Закон вимагає використання РРО/ПРРО при проведенні розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Виняток — лише ФОПи 1-ї групи, які торгують на ринку.
Як встановити безкоштовний «ПРРО ДПС»? Завантажуйте застосунок у Google Play, AppStore або з сайту ДПС: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Реєструйтесь і працюйте вільно та прозоро!
Більшість обирає сучасні рішення. Оберіть і ви ПРРО — легкий шлях до відповідального підприємництва.
 
   Новий підхід до податків: системне управління податковими ризиками
 
  У 2024 році в Україні стартував експериментальний проєкт, який допоможе краще управляти податковими ризиками та зробити систему оподаткування більш сучасною й прозорою. Його проводить Державна податкова служба України відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 25 липня 2024 року № 854. Проєкт триватиме два роки.
Головна мета — заохотити платників податків добровільно виконувати свої зобов’язання, зменшуючи кількість перевірок і суперечок. Для цього використовуються міжнародні підходи, які вже давно успішно працюють у країнах ЄС.
Такий підхід називається податковий комплаєнс — це коли податкова служба не просто контролює, а допомагає бізнесу бути чесним, вчасно платити податки й уникати порушень. Це частина Національної стратегії доходів до 2030 року, яка має на меті наблизити податкову систему України до європейських стандартів.
Системне управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) — це не лише перевірки, а перш за все співпраця з бізнесом, заснована на довірі та прозорості.
Комплаєнс– це система заходів, яка: допомагає платникам податків дотримуватись законодавства; дозволяє виявити та мінімізувати ризики недотримання податкових вимог; забезпечує прозору взаємодію з податковими органами.
Як працює така система? Податкова служба, насамперед, аналізує податкову поведінку платників; визначає найбільш ризикові ділянки; спрямовує роботу на запобігання порушенням. Це дозволяє: ефективно використовувати трудові ресурси; застосовувати єдиний і неупереджений підхід до всіх платників.
Відповідно, платники отримують переваги: мінімізація помилок у звітності; спрощення податкових процедур, попередження порушень, прозорість та партнерство з ДПС. Як результат - своєчасне, повне й добровільне виконання податкових зобов’язань.
Більше інформації - за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami
 
 
    Як скористатися правом на податкову знижку: покрокова інструкція
   Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує громадянам: до кінця поточного року кожен платник податків має можливість скористатися податковою знижкою відповідно до статті 166 Податкового кодексу України. Це реальний шанс повернути частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб, якщо ви здійснювали певні витрати, передбачені законодавством, наприклад: на навчання, страхування, іпотеку тощо.
Щоб отримати податкову знижку, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи. Зробити це можна зручно і без черг – за допомогою сучасних електронних сервісів Державної податкової служби.
Як подати декларацію через Електронний кабінет платника податків:
Для входу потрібен кваліфікований електронний підпис (КЕП) – файловий, хмарний, Дія.Підпис або авторизація через MobileID/BankID;
  • перевірте свої дані (актуальність адреси проживання/реєстрації тощо). За потреби подайте форму 5ДР для оновлення інформації у Державному реєстрі фізичних осіб;
  • подання декларації: зайдіть у меню «ЕК для громадян», оберіть вкладку «Податкова декларація». Натисніть «Створити». У категорії платника вкажіть: «особа, яка заявляє право на податкову знижку». Заповніть декларацію. Внесіть усі необхідні дані. У розділі VIII додайте документи у форматі PDF (до 5 Мб кожен), що підтверджують витрати. Натисніть «Зберегти», перевірте правильність заповнення;
  • підпишіть за допомогою КЕП та надішліть до контролюючого органу;
  • перевірте квитанції. Очікуйте дві відповіді: відповідь №1 – підтвердження прийняття документу та відповідь №2 – результат обробки декларації.
Як подати декларацію через мобільний застосунок «Моя податкова»:
  • завантажте застосунок: App Store або Google Play (Android / iOS);
  • пройдіть ідентифікацію: за допомогою КЕП (файловий або хмарний варіант);
  • подання декларації: увійдіть у розділ «Послуги», оберіть «Декларація про майновий стан і доходи», натисніть «Створити», заповніть дані;
  • додайте документи: завантажте скани чи фото підтверджувальних документів (до 5 Мб кожен);
  • підпишіть КЕП та відправте;
  • перевірте квитанції у розділі «Повідомлення».
Подати декларацію для отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2024 році, можна до 31 грудня 2025 року.

 
 
Зміна особистих даних (місця проживання, прізвища або інших) потребує обов’язкового оновлення інформації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
 
Зміна особистих даних (наприклад, місця проживання, прізвища або інших облікових відомостей) потребує обов’язкового оновлення інформації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО). Це регламентується п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та Положенням № 822.
Як оновити таку інформацію? Нижче подано чіткий алгоритм дій, який допоможе здійснити цю процедуру коректно та без зайвих труднощів.
Крок 1. Визначити зміни, що потребують оновлення.
Якщо у вас відбулася зміна місця проживання (прописки); прізвища, імені чи по батькові;
серії або номера паспорта; інших персональних даних, ви повинні повідомити про це податковий орган протягом одного місяця з моменту таких змін.
Крок 2. Підготувати заяву за формою № 5ДР.
Це основний документ, що подається до податкової для внесення змін. Форма № 5ДР — додаток 12 до Положення № 822. Заяву можна подати: особисто; через представника (за наявності нотаріально завіреної довіреності).
Крок 3. Підготувати пакет документів.
Обов’язкові документи: паспорт або інший документ, що посвідчує особу (оригінал + копія);
документи, які підтверджують зміни (наприклад, свідоцтво про шлюб, витяг з реєстру, довідка ВПО тощо); документи, що підтверджують нове місце проживання (наприклад: витяг з реєстру територіальної громади; паспорт у формі книжечки; тимчасове посвідчення громадянина України; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи).
Увага: Оригінали документів пред’являються для перевірки та повертаються після перегляду.
Крок 4. Подати заяву до податкового органу.
Куди звертатися? До податкового органу за податковою адресою (місцем проживання).
У разі зміни місця проживання — до податкового органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.
Крок 5. Очікувати внесення змін.
Строк внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків:
до 3 робочих днів з наступного дня після подання Заяви за ф. № 5ДР.
Крок 6. Перевірка поданої інформації.
Податковий орган має право: відмовити у внесенні змін або видачі документа, якщо виявлені помилки чи недостовірні дані у заяві; повідомити фізичну особу про необхідність виправлення.
Також для подання відповідної заяви можна скористатись електронними сервісами ДПС – Електронним кабінетом платника чи мобільним застосунком «Моя податкова».
Пам’ятайте: оновлення персональних даних у ДРФО — обов’язок кожного платника податків. Недотримання вимоги щодо подання заяви у встановлений строк може призвести до складнощів із податковим обліком, отриманням адміністративних послуг або реєстрацією в державних системах.
Своєчасне подання Заяви за ф. № 5ДР та належне оформлення документів — запорука точності ваших даних у податкових реєстрах.
 

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних